28 februari 2010

Virkad OS-mössa i halvstolpar

Alla virkar OS-mössor, så det är svårt att få tag på garn. Jag har virkat min i molly, lady och nya fuga. Eftersom lady och fuga är lite tunnare, fick jag ta dubbelt garn där. Jag hittade på ett eget mönster, eftersom det jag hittade på internet inte blev bra. Mössan är virkad i halvstolpar. För att få en bra avslutning virkade jag ett varv med fasta maskor i inre luftmaskbågen. Jag virkade 4 varv gult, 2v vitt, 1v svart, 4v blått, 4v gult, 1v svart, 1v vitt, 5v blått (det sista i fasta maskor). Efter att ha studerat originalmössan lite noggrannare tror jag att det ska vara 5-6 varv gult i början, och bara 3 varv gult i mitten, men men, jag är jättenöjd med resultatet.



Alla vill ha en OS-mössa!

Nina lånar gärna pappas!

2 kommentarer:

  1. Tjusigt, så duktig du är!

    SvaraRadera
  2. Hej, har nog missat att svara på din kommentar ang halstub på min blogg tror jag. Jag mätte kompisens och den var 40 cm lång och 46 cm i omkrets. Jag gjorde lite på ett ungefär när jag gjorde våra.

    SvaraRadera